zaterdag 21 april 2018, week 16


U bent nu hier: Meer nieuws van Gamequarter.be

Laatste updatecontrole: vandaag om 13u30
 

Gamequarter.be

Verbergen Tonen
21/04 10u00  Keer terug naar WWII met de screenshots van Post Scriptum: The Bloody Seventh Lees meer >
20/04 16u00  Xenogears' Fei Fong Wong krijgt een nieuwe figurine en is nu te reserveren Hoewel Xenogears de favoriete game is van menig RPG-fan, wist de game toen het in 1998 verscheen niet direct populair te worden. De game werd hierdoor een beetje vergeten door het toenmalige Squaresoft, die de game niet eens naar Europa bracht. Squaresoft werd echter Square Enix en die zijn de laatste jaren bezig met een charmeoffensief richting hun fans. Niet enkel komen eindelijk de Final Fantasy VII Remake en Kingdom Hearts 3, maar ook de opmerkingen over hun producten nemen ze tot zich en worden meegewogen bij het maken van keuzes. Dit zal ongetwijfeld ook een rol hebben gespeeld bij de keuze om Xenogears' Fei Fong Wong toe te voegen aan hun assortiment van Bring Arts-figurines. Deze figurine is 5,8 centimeter breed, 3,4 centimer diep en 15,2 centimer hoog en is verstelbaar bij de armen, benen en nek. Hiernaast wordt het geleverd met een doorzichtige standaard die op de rug kan worden bevestigd, zodat ook moeilijkere posities mogelijk zijn en komt het met verschillende afneembare gezichten, zoals die ook vaak bij Figma te vinden zijn. Deze figurine is vanaf nu te reserveren op de webshop van Square Enix, waar tevens te zien is dat die € 67,99 gaat kosten. Wie echter een reservering plaatst, krijgt 10% korting en betaalt dan effectief slechts € 61,19. Voel je echter niet gehaast. De figurine wordt pas in november van dit jaar verscheept, dus je hebt genoeg tijd om te profiteren van deze korting. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Square Enix of Bring Arts, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
20/04 14u30  Disgaea 1 komt naar Nintendo Switch en PlayStation 4 De originele Disgaea krijgt om de vijftiende verjaardag te vieren een remake. Dat heeft ontwikkelaar en uitgever Nippon Ichi Software bekendgemaakt middels diens social media-kanalen. Onder de naam Disgaea 1: Complete zal de game in de herfst van dit jaar naar de PlayStation 4 en Nintendo Switch komen, waarbij het niet enkel een volledige grafische make-over krijgt, maar ook nieuwe content. De Etna Mode die bij eerdere re-releases werd toegevoegd, zal namelijk verder worden uitgebreid met extra karakters. Zelfs veteranen zullen dus iets nieuws vinden.
20/04 14u15  Agony krijgt een nieuwe releasedate Gamers waren behoorlijk teleurgesteld toen Madmind in maart bekendmaakte dat Agony voor de tweede keer werd uitgesteld. Vooral het feit dat er geen nieuwe releasedate of zelfs verwachting werd gegeven deed sommigen vermoeden dat de game of diens ontwikkelaar in zwaar weer verkeerde. Dat blijkt gelukkig niet het geval zijn. Uit een nieuwe video op het YouTube-kanaal van de game valt namelijk op te maken dat de game nu toch echt klaar voor release lijkt te zijn. En dus krijgen we een nieuwe releasedate. Agony zal nu op 29 mei verschijnen voor PC, PlayStation 4 en Xbox One.
20/04 14u00  Cory Barlog barst in tranen uit na het zien van God of War reviews De release van welke game dan ook is spannend. Spannend voor mensen die ernaar uitkeken, spannend voor de uitgever die erin geïnvesteerd heeft, maar vooral spannend voor de ontwikkelaar die er met bloed, zweet en tranen voor heeft gezorgd dat het product zo goed mogelijk werd. Het is dan ook niet gek dat medewerkers van zo'n bedrijf in spanning de reviews afwachten. Zo ook Cory Barlog, de Creative Director bij Sony Santa Monica en in het verlengde hiervan God of War. Hij heeft alle reviews genegeerd, wat op zich al een hele opgave was, om pas vlak voor release te gaan kijken, wanneer de meeste cijfers wel binnen zijn. En wat hij zag, deed hem uitbarsten in tranen, hetgeen op video is vastgelegd.
20/04 11u15  Extinction Hoewel velen van ons zich verheven voelen boven de beesten die wij eten en als huisdier houden, zijn wij mensen feitelijk gewoon zoogdieren. En net als andere zoogdieren hebben wij daarom een overlevingsinstinct, dat ons inherent bang maakt voor bepaalde dingen. Bewegen in het donker in een onbekende omgeving bijvoorbeeld, laat zelf de meest geharde man zich onbehagelijk voelen, terwijl grommende dieren een automatische schrikreactie oproepen. Ook iets dat veel groter is dan wijzelf laat alle alarmbellen in ons brein afgaan, daar we dit meestal niet de baas kunnen, mocht het ons niet goed gezind zijn. Helaas is exact dat het geval in Extinction, een nieuwe action-adventure game voor PC, PlayStation 4 en Xbox One. In Extinction wordt een planeet met mensachtigen overrompeld door de verschijning van de Ravenii: 45 meter hoge ogres die niets anders willen dan de volledige vernietiging van de mensheid. En wanneer de game begint lijkt dat slechts een kwestie van tijd. Conventionele mensenwapens zijn machteloos tegenover de overweldigende giganten, waardoor koninkrijken een voor een vallen. Een mythische groep krijgers genaamd de Sentinels zijn de enige met de kracht om deze dreiging het hoofd te bieden, maar wanneer het spel begint is er nog maar een van deze legendarische strijders over. Dit is Avil, het karakter dat jij als speler bestuurt. Een race tegen de klok Natuurlijk is één strijder, hoe begaafd dan ook, niet voldoende om een compleet volk te verdedigen. Avil besluit daarom naar het koninkrijk Dolorum te trekken om de hulp van diens heerser in te roepen. Level na level ren je tussen gebouwen en stukken puin door om mensen in veiligheid te brengen met magische kristallen die jouw partner heeft gefabriceerd. Daarmee vul je jouw rune energy op – want mensen redden voorziet je om de een of andere reden van magische krachten? – om het vervolgens tegen een van de giganten te keren die het speelveld terroriseert. Met een druk op de linker trigger vertraagt de tijd en kun je jouw aanval richten. Dit is nodig omdat je niet zomaar op de Ravenii in kunt hakken. Deze monsters zijn namelijk niet enkel enorm én krachtig, maar ook nagenoeg onverwoestbaar. Ze regenereren afgehakte ledematen in een kwestie van minuten en zijn enkel te doden door hun hoofd van hun romp te scheiden. Daar moet je echter eens eerst zien te komen. Verandering van spijs De eerste keer dat je tegenover een Ravenii staat is erg indrukwekkend en leuk. Je laadt je rune strike op, rent op de reus af, hakt door zijn been om hem omlaag te dwingen en beklimt zijn rug alvorens hem te onthoofden. En daarna doe je dat nog eens bij de volgende, en nog eens bij de volgende…op exact dezelfde wijze, met exact dezelfde animatie. Wanneer je vordert in het spel beginnen de Ravenii te variëren. Ze krijgen verschillende kleuren, die aangeven hoe agressief te zijn, en dossen zich uit met verschillende soorten pantser. De gameplay wordt er echter niet beter op. Agressievere Ravenii zijn meer irritant dan uitdagend, omdat de camera te vaak niet meewerkt, waardoor je geraakt wordt door een aanval die je makkelijk zat had kunnen ontwijken. De bescherming van de Ravenii voegt al net zomin een leuk gameplay-element toe. Je hakt nog steeds armen, benen en hoofden af, maar hebt nu enkel meer stappen te doorlopen voor het bloed mag vloeien. En ook hier geldt dat dit niet uitdagend is, maar vooral hinderlijk voor de speler. Was ik hier niet al eens? Moge het duidelijk zijn: het bevechten van reuzen is lang niet zo leuk als dat de trailers van Extinction ons deden doen geloven. Maar dat is verre het enige gebrek van de game. De repetiviteit gaat namelijk verder dan de vijanden. Dolorum lijkt mij persoonlijk nogal een saai land om in te wonen. Elk gebied oogt hetzelfde, gebouwen worden klakkeloos gekopieerd en geplakt in elk level en stukjes dialoog worden eindeloos gerecycled. Het spel mag dan wel ruim dertig levels hebben, maar als je me had verteld dat het één missie met dertig objectives is in dezelfde stad, had ik het net zo goed geloofd, zo inwisselbaar is het allemaal. Ik kan me niet voorstellen dat het echt veel meer moeite was geweest om op zijn minst wat meer verschillende textures voor de gebouwen te maken, zodat de speler tenminste zo nu en dan wat nieuws ziet. Zelfs met alle settings op ultra oogt het spel namelijk meer als een middelmatige titel op de vorige generatie consoles dan als een hedendaagse full retail titel. Ja, dit komt me echt heel bekend voor Een vlak waarop we nóg verder teruggaan is het technische. Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een karakter bestuurde dat zo zweverig aanvoelde als dat Avil doet. Elke sprong doet denken aan de video’s van astronauten die een flinke hop op de maan maken. Dat lijkt echter geen opzettelijke keuze te zijn, daar gebouwen nog altijd in no-time neerstorten. En dat is spijtig, want het beklimmen van gebouwen en tussen locaties springen verloopt wel vloeiend en razendsnel. Hiernaast zijn de rune strike en sommige specifieke mechanieken die aan bod komen bij de sterkere soorten Ravenii-uitrusting nogal wisselvallig. Om de haverklap accepteert de game een doel dat recht voor je staat niet als dusdanig of registreert het niet dat een aanval connectie maakt, waardoor gevechten nog langer duren. Gezien bovenstaande punten is dat niet iets waar je vrolijk van wordt. Een dode mus Je motivatie om door te ploeteren komt in de meeste games in de vorm van verhaal. En dat lijkt ook de opzet van Extinction te zijn. Elk hoofdstuk eindigt met een cutscene en elk level begint met een dialoog tussen de belangrijkste karakters. Helaas zijn die echter totaal niet boeiend. De getekende cutscenes ogen slechter dan de meeste YouTube-cartoons, de voice acting is acceptabel op de beste momenten en de plot twists zijn simpelweg niet interessant. Het is allemaal niet verschrikkelijk, maar het is de tijd die je erin moet investeren eerlijk gezegd niet waard. Waarom Iron Galaxy denkt dat we na een kleine zeven uur story nog verder willen hakken in drie nauwelijks andere modi, gaat mijn pet dan ook te boven. Conclusie:  Extinction heeft objectief gezien geen grote zonde begaan waarvoor het aan de schandpaal moet worden genageld. Wanneer je echter kijkt naar de repetitieve gameplay, de nukkige camera, de zweverige sprongen en de verre van imposante graphics, dan krijg je een geheel dat op zich de moeite van het spelen eigenlijk niet waard is. Waarom men heeft besloten om de game fysiek uit te brengen tegen de volle prijs is mij dan ook een raadsel.
20/04 10u45  Yakuza Team werkt aan een nieuwe game Yakuza Team, een van de interne teams binnen uitgever Sega, werkt momenteel aan een nieuwe game. Dat heeft Sega CEO Hajime Satomi bevestigd. Gamers die hopen op een Yakuza Team-kijkje op bekende Sega-series als Sonic the Hedgehog, Super Monkey Ball of Streets of Rage hoeven hun adem niet echter niet in te houden. Satomi heeft namelijk aangegeven dat het om een gloednieuwe IP gaat. En daarmee is eigenlijk ook alles gezegd wat we weten.
20/04 10u30  Maak nu met korting kennis met Psychonauts in the Rhombus of Ruin Wanneer je het hebt over culthits, is het moeilijk om de naam Psychonauts niet te noemen. Het spel van Double Fine gooide hoge ogen toen het verscheen, maar wist geen gigantisch verkoopsucces te worden. Allicht dat Psychonauts in the Rhombus of Ruin daar verandering in kan brengen. Wat daarbij mogelijk helpt, is een aantrekkelijke prijs. En met € 19,99 is de game verre van duur. Om de release te vieren is de prijs echter tot 26 april nog verder verlaagd, maar € 15,99. Das dus een korting van 20% als je het spel hier koopt. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Valve, React Games of Double Fine Productions, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
20/04 10u15  In The Crew 2 kun je ten alle tijden van voertuig wisselen Hoewel we bij The Crew als eerste denken aan auto's, zijn dit niet de enige voertuigen die je kunt besturen. In The Crew 2 kun je daarom met auto's, motors, vliegtuigen én boten aan de slag gaan. En je kunt ten alle tijden tussen ze wisselen, zoals deze video demonstreert. Vlieg je hoog boven de wolkenkrabbers? Dan is dat het natuurlijk het perfecte moment om je boot boven te halen. Autorijden doe je natuurlijk op het water en met je motor moet je met het wiel eerst naar onderen springen van een gebouw. Hoe wil je anders resultaten als dit krijgen:
19/04 23u15  Realisme is ver te zoeken in de screenshots van Vroom Kaboom Lees meer >
19/04 23u00  Sam is serieus terug met een teaser video voor Serious Sam 4: Planet Badass Ieder persoon heeft zo zijn guilty pleasure, iets waarvan hij of zij meer geniet dan die logischerwijs zou moeten. En voor verschillende leden van onze redactie is een van die pleziertjes Serious Sam. We werden dan ook opgewonden toen Croteam éíndelijk liet zien dat de serie ondanks een lange pauze nog springlevend is. De teaser video leert ons eigenlijk niet, Sam schiet op een motor wat vijanden af, maar alleen de naam al, Serious Sam 4: Planet Badass, stemt ons hoopvol. Is het nog geen tijd voor de E3?
19/04 22u45  Battlezone krijgt een Gold Edition Ze zeggen weleens dat geduld een schone zaak is, en in het geval van videogames is dat steeds vaker de waarheid. Games die een Definitive, Game of the Year, Complete Edition of vergelijkbare bundel krijgen met alle DLC erbij, worden namelijk steeds gebruikelijker. Ook Rebellion doet hier aan mee met Battlezone, die nu een Gold Edition krijgt. Deze Gold Edition bevat alle eerdere extra's voor het spel én de VR-mode. Voorheen moest de VR-versie van het spel nog apart worden gekocht. Battlezone: Gold Edition verschijnt op een nog nader te bepalen moment en komt in tegenstelling tot de reguliere game ook naar de Xbox One. Gamers die nu balen dat ze Battlezone reeds gekocht hebben, hoeven zich niet druk te maken. Zij zullen namelijk niets mislopen. Bij de release van de Gold Edition worden namelijk alle reeds verkochte exemplaren van de game automatisch geüpgraded, waardoor iedereen dan in VR en classic mode kan spelen en toegang heeft tot alle bobbleheads, horns en skins.
19/04 08u00  The Spatials: Galactology verlaat Early Access Na ruim twee jaar aan de weg te hebben getimmerd in Early Access heeft ontwikkelaar Weird and Wry besloten dat hun game een punt bereikt heeft waar ze zich comfortabel bij voelen. Hun geesteskindje, The Spatials: Galactology, heeft daarom een full release gekregen. Early Access wordt vaak gebruikt als een soort betaalde beta build, waarin vooral nog kleine wijzigingen worden gedaan. Die vlieger gaat in dit geval echter niet op. Weird and Wry heeft namelijk talloze toevoegingen aan de game gedaan sinds de Early Access launch, waaronder: Colony stations built on planets Building system based on rooms with separate flooring and walls New room styles Combine any floor tiles together with a range of colors New objects to furnish the station, both decorative and functional New space flight system based on wormholes Ship construction Civilizations also have ships and use them to visit you New civilizations (Chuchus, Cucurbians and Meductians) Per-factory order queues Global mode for factory production based on stock levels Per-job per-officer job priorities Class system with task-based learning and progression and a new set of skills Private property and rooms for your officers – and demands related to class Equippable items for your officers, make them more powerful with better loot Security system with item progression, shields turrets and security doors Events and disasters, spies, monsters, and VIPs can come visit your station Disease system with healthcare and hospitals Hotel system Visitor archetypes with different needs and expectations Redesigned research system and UI Redesigned staff screen Door filters Room-level aesthetic score and noise levels, which can affect vital tasks Large optimizations and performance enhancements Support for languages with custom fonts Built-in support for Chinese, Korean, German, French, Spanish, Turkish and Russian Ondanks dit belooft het bedrijf dat de game nog meer content gaat krijgen, die fans in de beta-versie kunnen testen als ze dat willen.
19/04 07u45  Laat je niet in de kaarten kijken in Hero Academy 2 Lees meer >
19/04 00u45  Dames: slaap in stijl in deze Yoshi-pyjama Games en bijbehorende merchandise richt zich nog altijd voornamelijk op het mannelijke publiek. De tijd waarin games nagenoeg exclusief een mannenhobby was, ligt echter al heel ver achter ons. Steeds meer webshops proberen daarom nu ook het vrouwelijke publiek aan te spreken. Een van die webshops is Large, die een volledige aparte sectie heeft ingericht voor vrouwelijke gamers, waar ze allerlei kleding kunnen vinden van hun favoriete spellen. Een van die kledingstukken is een pyjama van iedereens favoriete dinosaurus, Yoshi, en is nu afgeprijsd. Voor het complete setje betaal je normaal gesproken € 29,99, maar nu krijg je het dankzij 33% korting al voor € 19,98 als je het hier bestelt. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Nintendo of Large, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
Laatste update: vandaag om 10u00


Oudere hoofdpunten

Verbergen Tonen
18/04 15u00  Geef je PS4 stijl met het nieuwe dynamic theme van SongbringerBen jij fan van Double Elevens Songbringer en wordt jij ook zo vrolijk van de nieuwste DLC voor de game? Dan ben je niet de enige! Double Eleven is zelfs zó in hun nopjes, dat ze een dynamic theme weggeven. Deze theme vult de achtergrond van je home screen met de kop van de angstaanjagende Drobth, terwijl alle knoppen een drastische make-over krijgen. En het resultaat mag er, als je het ons vraagt tenminste, zeker wezen. Songbringers dynamic theme is vanaf 24 april op PSN te vinden. Een voorproefje krijg je echter al in onderstaande video.
18/04 14u45  Hier zijn elf weetjes over FrostpunkBinnen nu en een week verschijnt Frostpunk, een nieuwe surivival en management game van de ontwikkelaar achter het bejubelde This War of Mine. Voor het zover is wil 11 Bit Studios echter nog even met ons babbelen. Het bedrijf heeft daarom eerder getoonde beelden gepakt en neemt die nu samen met ons door om sommige stukken van wat extra context te voorzien. Zo wordt nog maar eens benadrukt dat je keuzes (onverwachte) gevolgen kunnen hebben, dat je soms risico's moet nemen om verder te komen en dat je soms hard moet zijn, zelfs als je volk je daardoor niet mag. Voor de andere acht weetjes moet je echter gewoon zelf kijken.
18/04 07u45  Metal Max Xeno is nu uit...in JapanHoewel de meeste van ons waarschijnlijk nog nooit van de serie gehoord hebben, verschijnt morgen alweer het zesde deel in de Metal Max-serie in Japan. Tijd voor een feestje! Hoewel het gebruikelijk is dat de vierder cadeaus krijgt, pakt Kadokawa Games het anders aan. Het geeft ons namelijk iets lekkers, in de vorm van een nieuwe trailer die niet enkele de cast laat zien, maar ons ook gameplay-beelden geeft, waardoor een paar imposante boss fights. Het maakt het wachten er niet makkelijker op.
18/04 07u30  Oh...Sir! The Hollywood Roast komt naar consolesOh...Sir! The Hollywood Roast, het vervolg op internethit Oh...Sir! The Insult Simulator, komt volgende maand naar de PlayStation 4 en Xbox One. Dat maakt Vile Monarch, de ontwikkelaar van de game, bekend op diens persportaal. Een exacte releasedate wordt niet genoemd, maar tussen neus en lippen door wordt er gehint naar een release in het begin van de maand. Zodra hier meer duidelijkheid over is, hoor je het echter van ons!
18/04 07u30  Reis deze zomer naar Summerset in ESOThe Elder Scrolls: Online is op het moment van schrijven al ruim vier jaar op de markt. En hoewel het niet de volgende World of Warcraft is geworden, is het wel succesvol genoeg gebleken om een nieuwe uitbreiding te krijgen. Die uitbreiding, genaamd Summerset, werd enkele weken geleden al aangekondigd en laat zich nu zien in een nieuwe video die het moet promoten. Hierin zien we de groene vlaktes, de steden van de Elven en de monsters die je moet vellen. Niet de vlammende panter aan het einde echter, die kun je namelijk zelf krijgen als je de game digitaal reserveert voor de launch op 5 juni.
17/04 23u15  De Switch-versie van Dark Souls: Remastered is uitgesteldDe Nintendo Switch-versie van Dark Souls: Remastered en daarmee ook de bijbehorende amiibo van Solaire of Astora zijn uitgesteld tot de zomer. Dat heeft Bandai Namco bekend gemaakt. Een reden voor het uitstel wordt niet gegeven, maar de kans is groot dat From Software wat moeite heeft met de relatief nieuwe hardware van de Nintendo Switch. De andere versies van de game, die voor PC, Xbox One en PlayStation 4, komen namelijk wel gewoon zoals gepland op 25 mei uit.
17/04 17u00  Two PM Studios doneert gedeelte van opbrengsten The Thin Silence aan goed doelEen videogame koop je natuurlijk omdat je het wilt spelen. Wie The Thin Silence koopt, haalt echter niet enkel een nieuw spel in huis maar steunt ook, bedoeld of onbedoeld, goed doel Checkpoint. Ontwikkelaar Two PM Studios doneert namelijk tien cent van elke verkoop aan die organisatie. Checkpoint is een organisatie die mensen met mentale problemen helpt met behulp van videogames, hetgeen dus mooi aansluit op de thematiek van The Thin Silence, die onder andere depressie behandelt. Toch was dit origineel niet de opzet voor de game. ''Toen we begonnen met het maken van The Thin Silence, wisten we niet dat we een game over mentale gezondheid gingen maken,'' vertelt Technical Director Ben Follington. ''Het zat me niet lekker dat dat het hoofdthema zou zijn gedurende de ontwikkeling. Er is een hoop schaamte en angst verbonden met het openlijk spreken hierover. Videogames moeten immers ''leuk'' zijn. Het aanschouwen van wat Checkpoint deed was deels de reden dat ik dacht dat we dit konden doen en dat we een statement konden maken met ons perspectief.''
17/04 15u15  De screenshots van Castlevania: Grimoire of Souls zitten vol oude bekendenLees meer >
17/04 07u45  De nieuwste Extra Ops-missie voor Metal Slug: Attack is hierSpannende muziek? Check! Geromantiseerde animesoldaten? Check! Japanse dialogen die we helaas niet kunnen volgen? Check! Het lijkt erop dat we een nieuwe Metal Slug: Attack-video hebben. De video in kwestie toont dit keer Fire Inhibition, het nieuwste verhaal in de alsmaar groeiende Extra Ops mode van het spel. Wanneer deze missie ook in het Engels beschikbaar is, is nog niet bekend gemaakt. Maar gelukkig duurt dit meestal niet lang.
17/04 07u30  Kratos is gegroeid in de nieuwe God of WarWe haalden het al even aan in onze preview van de nieuwe God of War, maar Kratos lijkt in de nieuwste game gekalmeerd te zijn. Niet langer oogt hij vol woede en wraakgevoelens. Daarvoor in de plaats komen echter andere, complexere emoties. De beelden die we sindsdien kregen bevestigden dit vermoeden, maar nooit werd het zo duidelijk als in deze video. Cory Barlog, creative director van de game, vertelt hierin wat er met Kratos gebeurd is tussen God of War 3 en de PS4-game en spreekt van een reis en zelfreflectie. Geen dingen die we ooit zouden associëren met de Spartaan.
17/04 00u15  Geef je verzameling een boost met de Monday Motivation Bundle van IndieGalaHoewel het aanlokkelijk is om jezelf als gamer te verliezen in de allures van Triple A-titels, zou je jezelf tekortdoen als je niet zo nu en dan een indie-titel oppakt. En dankzij websites als IndieGala, die hier massaal keys voor inkopen, hoeft dat niet eens duur te zijn. Voor slechts $1 heb je bijvoorbeeld al drie games uit de nieuwste Monday Motivation Bundle. Deze games zijn: Store Simulator 2018 Survive in Angaria Plant This Maar laten we eerlijk zijn: als je toch als de portemonnee gaat trekken, ga je waarschijnlijk liever voor de hoofdprijs van dertien games. Hiervoor moet $4.36 paraat hebben, die je behalve keys voor de drie eerdergenoemde games ook toegang geeft tot: Shout of Survival Soulcaster Soulcaster Part 2 Coffee Crawl Maze of Infection Goldmine Elbub The Balcony Influence Questr De Monday Motivation Bundle is nog tot het einde van deze week te krijgen op deze webpagina of zolang als dat de voorraad strekt. Haastige spoed is in dit geval dus weldegelijk goed. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door IndieGala, de uitgevers van de deelnemende games of diens ontwikkelaars, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
16/04 12u30  Je bent nergens veilig in LifeZ: SurvivalLees meer >
16/04 12u15  Sega brengt Valkyria Chronicles naar de Nintendo SwitchUitgever Sega is voornemens om de eerste Valkyria Chronicles naar de Nintendo Switch te brengen. Dat heeft het bedrijf afgelopen weekend gemaakt. Voor Westerse fans van de serie is dit nieuws (vooralsnog) geen reden voor blijdschap, want de aankondiging had enkel betrekking op Japan. Mocht er echter genoeg vraag zijn, dan is de kans groot dat het spel ook naar ons komt.
16/04 12u15  Blizzard vertelt over de nieuwste Hearthstone-uitbreidingOm de zoveel tijd is het raak: dan verschijnt een nieuwe uitbreiding voor free-to-play card game Hearthstone, die de volledige meta-game op zijn kop zijn. En The Witchwood zou weleens de grootste gamechanger tot op heden kunnen zijn. Als we de uitspraken van Hearthstones ontwikkelteam mogen geloven, zou The Witchwood immers de meest gecompliceerde kaart tot op heden bevatten in de vorm van de Shudderwock, die je alle reeds gebruikte battlecries van deze match laat herhalen. Hiernaast zijn er een hele hoop nieuwe kaarten die twee vormen hebben: een menselijke en een monstervorm. En als je zo'n kaart in je hand hebt, wisselt die elke beurt tussen de twee. Meer dan ooit moet je dus op het juiste moment wachten om die kaart te spelen.
16/04 07u15  The Beginner's Guide is wel heel sterk afgeprijsdThe Stanley Parable is een van de bekendste en meest geliefde indiegames van de afgelopen jaren. Niet veel mensen weten echter dat dit spel een spirituele opvolger was van een eerdere game van ontwikkelaar Everything Unlimited. Een game genaamd The Beginner's Guide, die nu in de aanbieding is op Steam. Hoewel The Beginner's Guide wat abstracter is dan TSP, zijn de overeenkomsten tussen de twee games duidelijk. Beiden hebben een verteller die een belangrijke rol op zich neemt en werden bij release met lof overladen. Het is dan ook jammer dat dit spel overschaduwd werd door zijn grote broer. Wil je The Beginner's Guide alsnog zelf proberen? Dan is dit het moment. De reguliere prijs van € 8,99 is met 60% verlaagd, waardoor je tot vanavond zeven uur slechts € 3,59 betaalt als je het hier bestelt. Overigens kun je ook de bundel met de soundtrack erbij voor € 4,39 krijgen of een bundel samen met The Stanley Parable voor € 5,92. Als dat niet aantrekkelijk is, dan weten wij het ook niet meer. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Everything Unlimited of Valve, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
16/04 07u15  Chewbacca heeft geen pokerface in de nieuwste trailer van SoloDe release van Solo, de jongste telg in het Star Wars-universum, nadert met ongekende snelheid en dus bombardeert Disney ons met de ene na de andere trailer van de film. Deze trailer is hiervan een goed voorbeeld. In nog geen minuut zien we hoe Chewbacca en Han Solo kennismaken, dat Chewie geen pokerface heeft en krijgen we een glimp van een kolossaal tentakelmonster. Veel van die beelden zagen we al in eerdere video's, maar dat zal de meeste fans niet deren.
16/04 00u15  Shiny Pokémon verschijnen in Pokémon: GO field researchIn een poging om Pokémon: GO nieuw leven in te blazen, introduceerde ontwikkelaar Niantic recent een nieuw element in de game: Research. Hierin moet je taken volbrengen om voorwerpen, Stardust en random encounters met Pokémon te verdienen. En naar het schijnt kunnen dit ook Shiny-varianten zijn. Een Redditor genaamd Ruthvyn rapporteerde afgelopen week dat hij als beloning voor het volbrengen van de vang tien Pokémon-opdracht een random encounter met Magikarp kreeg. Deze Magikarp was echter niet de reguliere rode variant, maar de felbegeerde gouden versie. Op dit moment was het nog niet bekend dat Pokémon die verschijnen via Field Research ook een andere kleur konden hebben, wat Ruthvyn ertoe aanzette om dat wereldkundig te maken. En zoals je kon verwachten gingen mensen hierna experimenteren. Gebleken is dat eens een Pokémon shiny is tijdens een random encounter, hij dit ook blijft. Mocht je dus geen Pokéballs meer hebben en daardoor de encounter moeten ontvluchten, dan kun je hierna gewoon weer je gouden vis tegemoetzien als je nieuwe ballen hebt aangeschaft. Je vrienden hebben echter waarschijnlijk niet zoveel geluk. Andere Redditors, evenals vrienden van Ruthvyn, rapporteren namelijk dat hun beloning niet zo bijzonder was. Zelfs wanneer de spelers de opdracht via dezelfde Pokéstop krijgen en het op dezelfde dag volbrengen, krijgen ze niet dezelfde beloning. Net zoals het vinden van echt goud is dus een hoop geluk vereist om de felbegeerde vis aan je verzameling toe te kunnen voegen.
15/04 21u15  Funcom deelt nog enkele screenshots van Conan: ExilesLees meer >
15/04 21u00  Raft komt volgende maand naar SteamAan survival games hebben we de afgelopen jaren geen tekort gehad, vooral op de PC. Maar waar de meeste van die games je in een afgelegen bos of met zombies gevulde wereld plaatsen, daar besloot indie-ontwikkelaar Redbeet Interactive het anders aan te pakken. In Raft ontwaak je in het midden van de zee, met geen land in zicht en bewapend met enkel een plastic haak. Hiermee vis je voorwerpen uit het water in de hoop zo lang mogelijk te kunnen overleven en een nieuw drijvend thuis te maken in een wereld die je allesbehalve gunstig gezind is. En vanaf 23 mei 2018 kan iedereen dit doen. De game verschijnt dan namelijk in Steam Early Access. Dat heeft de gloednieuwe uitgever van het spel, Axolot Games, bekendgemaakt. Mocht je de game willen proberen voordat je de Early Access eens kans geeft? Dan heb je die mogelijkheid...soort van. Raft begon namelijk ooit als een gratis spel op Itch.io en is hier nog altijd te downloaden. De Steam-versie van de game zal een compleet andere artstyle, nieuwe content en multiplayer hebben, maar het basisconcept is hetzelfde gebleven. Je kunt dus in ieder geval testen of dit type game je wel ligt. Met de aankondiging van de releasedate stuurde Redbeet ook een persbericht de wereld in, die vertaalt het volgende zegt: ''Zoals eerder gezegd hadden we dit niet kunnen doen zonder de geweldige steun die we nog altijd krijgen van onze community. Dus ontzettend bedankt; iedereen die naast ons gestaan heeft en ons gemotiveerd heeft tijdens de ontwikkeling. En als je nieuw bent in Raft hopen we dat je van het spel zult genieten en verwelkomen we je met open armen. En onthoudt: dit is slechts het begin. Tezamen met jullie en jullie feedback zal Raft blijven groeien in Early Access.''
15/04 20u15  God of War voor € 25,-? Dat kan bij GameManiaDe God of War reboot is zonder twijfel de grootste release van deze maand. Het is dan ook niet raar dat (web)winkels hierop kapitaliseren door met de prijs van het spel te stunten. Goedkoper dan bij GameMania gaat het echter niet worden. Daar kost het spel namelijk slechts € 25,-. Natuurlijk is het zo dat wanneer iets te goed lijkt, het dat meestal ook is. En ook bij de actie van GameMania zit er een addertje onder het gras. Om van deze speciale actieprijs te kunnen profiteren, moet je namelijk niet enkel € 25,- paraat hebben, maar ook twee spellen inleveren. En denk maar niet dat je PlayStation 3-games daarvoor boven kunt halen. De games die je moet inleveren om God of War met korting te kunnen aanschaffen moeten in deze lijst van 649 games staan en natuurlijk in goede staat zijn. Overigens kun je er ook gewoon een inleveren, maar dan wordt ook de korting natuurlijk lager. Je betaalt dan nog € 45,-. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door GameMania of Sony, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
15/04 17u45  Sega brengt klassieke games uit diens stal naar Nintendo SwitchOoit, in een ver verleden, waren Nintendo en Sega bittere rivalen. Met slogans als Sega Does What Nintendon't, werd een ongekend harde aanpak gehanteerd die zelfs vandaag de dag ongebruikelijk is. Tussen de twee uitgevers is echter geen kwaad bloed meer. Sterker nog: sinds Sega besloot om als third-party verder te gaan, is Nintendo een van hun trouwste partners. Het zal dan ook niemand verbazen dat het bedrijf ook de nodige games voor de Switch in de planning heeft staan, waaronder een hoop ports van diens klassieke spellen. De uitgever heeft laten weten dat dit jaar nog tenminste vijftien van zulke games naar Nintendo's jongste console wilt brengen, waarbij het de originele Sonic the Hedgehog, Thunder Force IV en Phantasy Star bij naam genoemd heeft. En hoewel we enkel kunnen gissen naar de andere twaalf titels, achten wij de kans op series als Ecco the Dolphin, Streets of Rage en Alexx Kid groot.
15/04 16u15  Voor Conan: Exiles lanceert, krijgen we eerst nog wat nieuwe screenshotsLees meer >
15/04 15u30  Attack on Titan 2Als we het hebben over games die gebaseerd zijn op anime, hebben we het nagenoeg uitsluitend over spellen van Bandai Namco. De uitgever van games als Ni No Kuni, Tales of en Little Nightmares heeft de meeste grote licenties (waaronder Dragon Ball, Naruto, One Piece, My Hero Academia en Sword Art Online) in bezit en heeft dit specifieke subgenre daarmee in een houdgreep. Koei Tecmo wist echter zijn handen te leggen op de rechten van de populaire Attack on Titan-serie, hetgeen nu resulteert in alweer de tweede A.O.T.-game. Een belangrijke waarschuwing vooraf: Attack on Titan 2 volgt de gebeurtenissen van de eerste twee seizoenen van de anime of de eerste vijftig hoofdstukken van de manga. Mensen die de serie nog aan het volgen zijn of willen gaan volgen, wil ik dan ook sterk adviseren om zorg te dragen dat ze in het medium naar keuze tenminste dit punt bereikt hebben, om zo te voorkomen dat cruciale momenten verpest worden. Want hoewel A.O.T. 2 het verhaal wel volgt, neemt het enkel de belangrijkste momenten, waardoor een hoop impact van het bronmateriaal verloren gaat als je dat niet al kende voor het spelen van de game. In het resterende deel van deze review zal ik er dan ook vanuit gaan dat je dit advies hebt opgevolgd. Zo niet, dan is verder lezen op eigen risico. Hetzelfde maar anders Hoewel ik zojuist nog stelde dat A.O.T. 2 het verhaal van de anime en manga volgt, doet het dit niet tot op de letter. Het spel toont namelijk niet de avonturen van Eren, Mikasa en Armin, maar van een origineel karakter die je zelf mag maken in de character creator van de game. Deze soldaat in spé komt uit Shiganshina en was net als de hoofdpersonen van de serie aanwezig toen Wall Maria viel. En net als Eren verloor ook jij je ouders in deze slachtpartij en bezwoer je wraak op de titanen die je familie uiteenrukte. Daarom volg je in de voetstappen van de helden van de franchise en werd je een van de leden van het 104th Cadet Corps. Als een van de kompanen van Eren en zijn vrienden, ben je aanwezig bij alle belangrijke gebeurtenissen van de serie, zoals de aanval op Trost, de vangst van de Female Titan en de strijd in the forest of giant trees, al zijn veel van die gebeurtenissen lichtelijk aangepast om jouw karakter er een plekje in te geven. Het is hier dat Koei Tecmo bewijst dat het prima in staat is om te manoeuvreren binnen de beperkingen van een licentie. Bij een opzet als deze, waarin een original character in een bestaand universum wordt geschreven, is het makkelijk om in een power fantasy verstrikt te raken waarin het nieuwe karakter té relevant wordt en de bestaande cast verdrijft, met als gevolg dat het verhaal een andere richting op wordt geduwd. In A.O.T. 2 ben je echter geen soldaat met bijzondere gaven of uitverkorene die de mensheid kan redden. Die rol is nog altijd weggelegd voor Eren. Wat je wel bent, is een soldaat die ruim bovengemiddeld presteert en daardoor op de radar van het Recon Corps komt en mag deelnemen aan de gevaarlijke missies die we in de serie zien. Hierin speel je geen sleutelrol, maar ben je een deel van het geheel dat een bitterharde strijd voert en vecht om de dag van morgen te halen. Tegelijkertijd sta je echter wel dicht genoeg op de gebeurtenissen dat het geen ver-van-je-bed-show wordt. Het is deze nagenoeg perfecte balans die Attack on Titan 2 op verhalend gebied boven het gemiddelde verheft, wat gecombineerd met de prachtige visuals zorgt voor een spektakel van jewelste. Het is desondanks echter de gameplay die de game draagt. WOOHOO Iedereen met wie ik het over de Attack on Titan-serie heb gehad, was na het zien van de anime het met twee dingen eens: 1. titans zijn absoluut angstaanjagend en we mogen van geluk spreken dat ze enkel in fictie voorkomen en 2. vertical maneuvering equipment is een  van de coolste dingen ooit en ik wil het zelf proberen! En in het gameplay-aspect van A.O.T. 2 komen deze beide dingen goed naar voren. Vanaf het eerste moment dat je zelf de controle over je karakter krijgt, voelt het simpelweg goed om met de VME over het speelveld te scheren. In de anime en manga kreeg je het gevoel dat men met enorme snelheden manoeuvreerde en dat gevoel van snelheid komt ook terug in de game zelf. Met je gasaangedreven kabels lanceer je jezelf als het ware over het speelveld, maar door op het juiste moment weer aan te haken kun je momentum opbouwen of scherpe bochten maken. Het kost wat moeite om dergelijke moves in het heetst van de strijd te kunnen gebruiken, maar eens je het onder de knie hebt, wordt de feitelijk eentonige combat zó vermakelijk, dat ik er persoonlijk na de twintig uur durende campaign nog geen genoeg van had. Met je VME lanceer je jezelf richting een titan, waarbij je kunt richting op beide benen, armen of het hoofd. Hier schiet je vervolgens je haken in, om jezelf in een goede positie te plaatsen om aan te vallen. Eens je dat gevonden hebt schiet je op het doel af en moet je op precies het juiste moment toeslaan om ledematen of het hoofd van de romp te scheiden. Ook hier geld dat oefening de sleutel tot succes is, vooral bij het hoofd, dat enkel kwetsbaar is op het stuk waar de nek en rug in elkaar overlopen. Om het makkelijker te maken om dit kleine doel te raken, kun je de benen eerst uitschakelen, om zo de bewegingen van de titan flink te verminderen, of kun je de armen afhakken, om zo te voorkomen dat een titan je grijpt. Een volleert VME-gebruiker zal dit zelfs aan elkaar kunnen rijgen zonder de grond ooit te raken, wat een onbeschrijfelijk bevredigend gevoel geeft. Toch zal je vaker wel dan niet een titan in volle vaart moeten kunnen neerhalen. Hoewel het afhakken van ledematen je van voordelen in het gevecht én beloningen na de strijd voorziet, is het geen doen om elke titan zo te verzwakken. Net als in het bronmateriaal hebben jouw zwaarden in A.O.T. 2 namelijk slechts een beperkte levensduur. Het door armen en benen hakken plaatst flink wat stress op het ijzer van je wapen, dat botter en botter wordt, tot het uiteindelijk breekt. Het is juist hierom dat soldaten meerdere zwaarden bij zich dragen. Daar zit echter wel een limiet aan. Hetzelfde kan worden gezegd van het gas dat je gebruikt in je VME. Eens dat op is, word je namelijk aanzienlijk langzamer en daarmee ook kwetsbaarder. En dat is heel slecht nieuws. Want hoewel Attack on Titan 2 veel weg heeft van een musou fighter, vergelijkbaar met games als One Piece: Pirate Warriors, Hyrule Warriors en Dynasty Warriors, heb je hier niet hordes aan verwaarloosbare vijanden die je in stukjes hakt. De titans komen slechts met enkele tegelijk op je af, maar kunnen je wel in één keer uitschakelen als ze je te pakken krijgen, wat dan ook verklaart waarom de mensheid de strijd langzaam maar zeker verliest. Gelukkig vecht je niet alleen. Een voor allen en allen voor een Als squad leader kun je maximaal vier teamleden op sleeptouw nemen die je ondersteunen op het slagveld. Dit kunnen bekende figuren uit de serie zijn, maar ook reguliere soldaten die je in een level rekruteert, en die hebben ieder hun eigen krachten. Christa en Armin bijvoorbeeld, helen je wanneer je geraakt wordt, terwijl Miche en Levi met jouw karakter samenwerken voor een vernietigende teamaanval. De meeste karakters zullen echter simpelweg hetzelfde doel als jou aanvallen wanneer je ze ertoe beveelt. Maar dat betekent niet dat je zelf rustig aan kunt doen. Aan de hulp van je teamleden zit immers een fikse cooldown verbonden. Mocht je geen vrienden hebben om je te helpen, dan heb je nog wat handige gadgets die je mee kan nemen. Denk hierbij aan extra gasflessen en zwaarden, flitsgranaten en netten om verzwakte titans mee te vangen voor experimentatie. Hiernaast heb je ook een vuurpistool, waarmee je een beperkt aantal basissen mee kan plaatsen. Deze basissen kunnen jouw zwaarden, gas en voorwerpen (gedeeltelijk) aanvullen, je ondersteunen met kanonnen of voorwerpen voor je verzamelen die je tussen de gevechten door kunt gebruiken om betere gear te maken. Je krijgt slechts een heel beperkt aantal van deze vuurpistolen, waardoor je goed moet overwegen wat voor basis je bouwt. Geloof me namelijk maar als ik zeg dat je peentjes zweet wanneer je met een bot zwaard en amper gas tegen een gigantische titan staat zonder een basis in de buurt. Zelfs die angst wist Koei Tecmo goed naar de game te vertalen. Het loont zich dan ook om in de extra content te duiken om je karakter te versterken. Deze content varieert van scout-missies (een serie gevechten) die je materialen en geld geven, het spelen met gevangen titan om betere anti-titan wapens te maken en het socializen met je medesoldaten om tips en tricks te krijgen die zich vertalen naar vrij te spelen skills die vaak écht een verschil kunnen maken. Je kunt bovendien in another mode duiken, waarin je met vrijwel elke andere soldaat van de serie kunt spelen. En nu het gezeur Ondanks dat mijn loftrompet langzamerhand aan onderhoud toe is, is Attack on Titan 2 absoluut geen perfecte game. Dat ik het persoonlijk na twintig uur nog niet zat was om titans al vliegend neer te halen, doet namelijk niets af aan het feit dat het voortdurend hetzelfde is en dat niet iedereen er zolang plezier mee zal kunnen hebben. Vermoedelijk ben ik zelfs de uitzondering! Verder is de uitwerking van de game op sommige punten wat slordig. Gezien het feit dat de originele voice cast werd opgetrommeld, zou je denken dat het ontwikkelteam heel erg bekend was met het bronmateriaal. Toch zijn er hier en daar wat foutjes ingeslopen. Zo zie je in de proloog een wapen staan in het trainingskamp, dat pas ruim drie jaar later wordt uitgevonden. De game benoemd dat op dat punt van het verhaal zelfs en maakt er best een grote scène van. Verder haalt een karakter zo nu en dan gebeurtenissen op waar die zowel in de anime, manga als game niet bij was (of zelfs kon zijn om verschillende redenen). Veruit de grootste fouten zijn echter gemaakt door het lokalisatie team, die op meerdere fronten afwijkt van de officiële benamingen van karakters en zelfs een karakter dat duidelijk een man is, ondanks dat die Connie heet, een vrouw noemt in verschillende dialogen. Dit alles is echt slechts een kleine smet op een verder uitstekende game. Conclusie:  Als je fan bent van de Attack on Titan-serie en zelf maar wat graag aan de zijde van Eren en zijn vrienden wilt vechten, dan stelt Attack on Titan 2 niet teleur. De actie zoals de anime die op het scherm tovert is perfect vertaald naar deze game, waardoor rondvliegen met je vertical maneuvering equipment extreem bevredigend voelt, vooral wanneer je zo de ene na de andere titan omlegt. Combineer dit met de originele voice cast, hopen extra content en een verhaal waarin jouw original character een perfecte rol toegewezen krijgt, en de kleine schoonheidsfoutjes zijn het noemen niet waard.
15/04 15u00  Hier zijn nog een keer alle screenshots die Sony heeft gedeeld van God of WarLees meer >
15/04 15u00  Welke games herken jij in auto-vorm?We hebben al talloze berichten geschreven over fans die iets bijzonders maakten van hun favoriete games, variërend van korte films, tot beeldjes en replica's van wapens. Autootjes passeerden echter niet eerder de revue. Laat dit nou exact zijn wat ene Kim doet op haar Etsy-page. Hier kun je allerlei autootjes kopen die gebaseerd zijn op onder andere Link, Tracer, Spyro en BMO. Eerlijk toegegeven, wij zien de karakters lang niet altijd daadwerkelijk terug, maar dat maakt het idee niet minder tof.
15/04 13u15  FunQuarter #203                                                              Zo herkenbaar...                                                                         Can't unsee                                                           Welke main quest?                                                                          Ciao                                                             Ik wil de geit                                                                           Old But Gold                                                             Wie heeft deze nog gespeeld?                                                                      Wallpapers, opslaan voor ware grootte                                                              De strijd der titanen            
14/04 16u00  The Alliance AliveVan sommige games zie je direct wie de ontwikkelaar is. De schilderachtige visuele presentatie van de Atelier-games en Nights of Azure is bijvoorbeeld typerend voor Gust, terwijl een game van ontwikkelaar Grasshopper Manufacture ook niet te missen is. Ook Cattle Call ontwikkelde zo een huisstijl die het voor het eerst demonstreerde met The Legend of Legacy, en die nu terugkeert voor The Alliance Alive. The Alliance Alive brengt ons naar een fictieve planeet die voor aanvang van de game werd overrompeld door Daemons; bovennatuurlijke wezens die het aan de stok kregen met de mensheid. In een poging om de menselijke dreiging te bedwingen plaatsten zij een gigantische barrière, die de mensheid verdeelde en volkeren van elkaar isoleerde. En met hun legers gesplitst, was het slechts een kwestie van tijd voor onze soort de strijd verloor. Een klein millennium Spoel duizend jaar verder, en we arriveren in het heden. De Daemons hebben zich teruggetrokken en hebben het Beastfolk, een soort antropomorfische dieren, de taak opgelegd om de mensheid te overzien. In de praktijk komt dit neer op onderdrukking, gevangenissen, martelingen en werkkampen die niet zouden misstaan in een documentaire over Noord-Korea. Duizend jaar onderdrukking is echter niet genoeg om de weerbaarheid van de mens uit te roeien. Verzetsstrijders verzamelen zich dan ook in het diepste geheim in de hoop ooit terug te kunnen slaan. En onder deze strijders bevinden zich Azura en Galil, de twee karakters die wij onder de knoppen krijgen. Tot zover zal The Alliance Alive vermoedelijk nogal voorspelbaar klinken. Een kwade onderdrukker en een verzet zijn immers al net zo’n grote clichés als geheugenverlies en een uitverkoren held. Na een kleine twee uur spelen verdwijnen de twee echter opeens uit beeld en besturen we een andere groep, die grotendeels bestaat uit Daemons?! En weer een paar uur later wordt ook deze party ingeruild voor een spion en een huurling in de rangen van het Beastfolk. Het meerdere malen wisselen van je party is niet alleen een onverwachte zet, maar het is er ook een die goed doordacht is door Cattle Call. Dit dwingt spelers namelijk om met alle karakters te vechten, zodat je een idee krijgt van hun capaciteiten, sterke én zwakke punten. Gamers zijn immers nogal geneigd om een team te kiezen en daar aan vast te houden gedurende het hele spel, omdat ze niet in alle teamleden willen te hoeven investeren. Als je echter toch al een paar uur met ze geleveld hebt… De bekende weg Dat levelen gaat overigens niet op de manier zoals we gewend zijn. Waar je normaal gesproken karakters levelt, waardoor ze nieuwe vaardigheden leren en sterker worden, daar level je in The Alliance Alive individuele attributen zoals HP, SP en specifieke aanvallen, iets wat we ook al zagen in The Legend of Legacy. De parallellen tussen de twee spellen van Cattle Call gaan echter verder dan de manier van levelen. Zo is er bijvoorbeeld de kenmerkende chibi-achtige stijl waar we het in de intro al even over hadden en worden je karakters na elk gevecht geheeld, maar is er ook de manier waarop je skills leert. Op een uitzondering na kunnen alle teamleden elk type wapen hanteren, met keuze uit een zwaard, groot zwaard, speer, staf, schild, bijl en pijl en boog. En naarmate je zo’n wapen langer gebruikt, word je er behendiger mee. Zo leer je nieuwe en sterkere technieken, die je kunt gebruiken om verder in de game te vorderen. Enkel passieve skills koop je met zogenaamde talent points, maar ook hier geldt dat ze vaak gebonden zijn aan een specifieke wapenklasse. Elk karakter leert dan ook dezelfde aanvallen, welke bovendien even sterk zijn, waardoor je zou kunnen zeggen dat karakters inwisselbaar zijn. Maar omdat je zeven soorten wapens hebt en slechts vijf teamleden op het veld kunt hebben, is het nodig om deze te rouleren; immers kun je enkel zo elke situatie het hoofd bieden. Tevens is ook dit een manier om je aan te sporen om je volledige party te benutten. Ouderwets Als het op JRPG’s aankomt, gaat het niet veel traditioneler worden dan The Alliance Alive. Karakters rennen groots over een overworld heen waar vijanden ronddwalen, gevechten zijn turn-based en veel mechanieken worden basaal of zelfs niet toegelicht. Zelfs de manier waarop je door de game gaat, gebruikmakend van voertuigen om sneller te reizen, doet sterk denken aan de oudere Dragon Quest- of Final Fantasy-spellen, waarvan ik er enkele erg hoog in het vaandel heb staan. Toch weet The Alliance Alive niet dezelfde snaren te raken als dat die games deden, hetgeen vooral te maken heeft met de wereld zelf. In veel van de oudere JRPG’s kreeg je geen duidelijk doel, geen quest markers of andere dingen die je handje vasthielden, maar moest je informatie verzamelen om te achterhalen hoe je verder moet. Dit kon je krijgen door dialogen tussen je karakters, praten met NPC’s of simpelweg naar dat nieuwe gebied toe reizen, al hopende dat je er niet met huid en haar werd opgevreten. En hoewel dat soms ontzettend frustrerend kon zijn, was het tevens iets wat die games zo memorabel maakte. Je spendeerde immers heel wat tijd in elke locatie omdat je aan het experimenteren was met wat je er allemaal kon ontdekken en welke evenementen je kon triggeren. The Alliance Alive heeft een wereld die bij lange na niet zo levendig is als vele van die oude RPG’s, waardoor er dus ook een stuk minder te beleven valt. Dat is echter niet het grootste probleem. Dat is namelijk de wereld zelf. Die is zo ontzettend saai, dat het er keer op keer doorheen reizen om dingen te zoeken gaandeweg als een straf begon te voelen, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Was het verhaal nou écht goed geweest, dan was dat mogelijk voldoende geweest om de wereld tenminste nog gevoelsmatig interessant te maken, maar ook hier schiet The Alliance Alive tekort. Het verhaal is er vooral om er te zijn, maar wist mij als speler op geen enkel moment beet te pakken. Conclusie:  The Alliance Alive zet een stap voorwaarts ten opzichte van The Legend of Legacy, die in veel opzichten zijn spirituele voorganger was, maar het verschil is marginaal. Het verhaal is nu aanwezig, maar niet boeiend, terwijl de willekeur en uitdaging zijn teruggebracht naar acceptabele normen. Helaas valt daardoor op hoe saai de game eigenlijk is en dat de uitvoering van de ideeën die de game oppert— waarvan sommige best interessant hadden kunnen zijn — matig is. Cattle Call mag dus zijn zevenmijlslaarzen aantrekken voor de volgende game.
14/04 15u15  De eerste twee Shenmue-games komen naar moderne consolesSega heeft aangekondigd dat de originele twee Shenmue-games ''definitive'' re-releases krijgen om de komst van het laatste deel van de trilogie te complementeren. Dat doet de uitgever met deze video. Net zoals Shenmue III zullen deze eerste twee delen naar Steam en PlayStation 4 komen. De eerste twee delen komen echter ook naar de Xbox One; een platform dat het derde deel overslaat. Dit heeft ermee te maken dat Sega niet de uitgever is van het derde deel, maar Deep Silver, bekend van games als Dead Island, Dying Light en Sacred. Of beide Shenmue-games tezamen zullen verschijnen of dat je ze apart kunt kopen is op dit moment onduidelijk, maar daar Sega reeds gesproken heeft van een fysieke release lijkt een bundel waarschijnlijk.
14/04 14u45  Football Manager Touch: 2018 verschijnt uit het niets in de Nintendo eShopEen release van een grote uitgever als Sega, bekend van series als Yakuza, Sonic the Hedgehog en Valkyria Chronicles, gaat doorgaans gepaard met de nodige toeters en bellen. Het bedrijf lijkt het echter niet nodig te vinden om de parade klaar te zetten voor Football Manager Touch: 2018 op Nintendo Switch. Dit nieuwste deel in de jaarlijks terugkerende voetbalmanagementsimulator verscheen namelijk gisteren zonder waarschuwing in de Nintendo eShop. Enkel onderstaande video werd geüpload als PR en zelfs daar werd weinig rondom gedaan. De Switch-versie van FMT: 2018 is inhoudelijk identiek aan de originele release, maar heeft wel de 3D Match-engine van de PC-versie. Hiernaast kun je de game nu op verschillende manieren besturen, zoals via de Joy-Cons of het touchscreen en heeft het een interface dat hier op aangepast is.
14/04 14u00  PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt een tijdelijk event dat ons wel heel bekend voorkomtGamers die nu PlayerUnknown's Battlegrounds opstarten, zullen een nieuwe mode genaamd War zien, die tijdelijk in de game is geïmplementeerd en tot maandagnacht vier uur te spelen is. De trailer die dit event begeleid kun je hieronder vinden en leert ons samen met de omschrijving dat spelers voor de eerste keer in PUBG kunnen gaan respawnen. In War zijn het namelijk niet honderd spelers die het tegen elkaar opnemen, maar drie teams van tien spelers die vechten om wie het tweehonderd punten scoort. Het is dus feitelijk niets anders dan het klassieke team deatchmatch.
14/04 13u30  Ni No Kuni II: Revenant KingdomVoortborduren op een succesvolle formule is iets wat niet veel ontwikkelaars onbekend is. Denk aan games als Far Cry, Grand Theft Auto en Assassin’s Creed. Iets dat goed is, heeft misschien ook niet altijd grote veranderingen nodig. Uiteraard moeten er subtiele aanpassingen worden gedaan om de game weer wat aantrekkelijker te maken, maar het wiel hoeft niet telkens opnieuw uitgevonden te worden. Ontwikkelaar Level-5 is het daar duidelijk niet mee eens en gooide het voor Ni Nu Kuni 2: Revenant Kingdom lekker over een andere boeg. Het is alweer vijf jaar geleden dat Ni No Kuni: Wrath of the White Witch vanuit het niets vele harten wist te veroveren. De JRPG wist wegens het audiovisuele spektakel en de pokémon-achtige ‘familiars’ hoge ogen te gooien, iets wat niet veel mensen van tevoren hadden zien aankomen. Met de verzamelde faam was het natuurlijk makkelijk te verwachten dat Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom hetzelfde kunstje zou doen, maar zoals de inleiding al vertelde gaat die vlieger niet op. De schattige familiars werden zonder pardon aan de kant geschoven en turn-based combat werd de das om gedaan. Tijd voor een hele frisse wind. Geen Oliver, maar Evan de adellijke Waar in het eerste deel Oliver nog de lakens uitdeelde, is het nu aan Evan Pettiwhisker om de wereld van het kwaad te bevrijden. Evan heeft blauw bloed door de aderen stromen, maar zijn vader wordt vermoord en zijn koninkrijk ontnomen. Daarom besluit Evan met Roland (een president die van de ‘echte’ wereld naar Ding Dong Dell wordt geteleporteerd) een eigen koninkrijk te stichten. Dit koninkrijk heeft inwoners nodig en moet onderhouden worden. Hierin vind je één van de nieuwe features van Ni No Kuni terug. Er komen namelijk wat managementvaardigheden kijken bij het runnen van een koninkrijk. Wat moeten gebouwen ontwikkelen en produceren? En wie past het beste bij welke baan? Je struint de wereld af naar waardige bewoners die bepaalde kwaliteiten hebben, zoals het ontwikkelen van spreuken en het koken van de meest verrukkelijke gerechten. Deze overtuig je middels side-quests om naar jouw koninkrijk af te reizen om daar de rest van hun dagen te slijten. Het opbouwen van het koninkrijk is geen diepgaande bedoening, maar wel leuk om af en toe mee te rommelen. Naast het afstruinen van de wereld op zoek naar inwoners, is er ook gedacht aan compagnons in gevechten. De familiars mogen dan niet meer van de partij zijn, maar de zogeheten ‘Higgledies’ doen daarmee hun intrede. Deze kleurrijke wezentjes ondersteunen je tijdens gevechten en kunnen, eenmaal goed ontwikkelt, zeker een bijdrage leveren in jouw gevechten. De charme van de familiars wordt echter niet geëvenaard, omdat het de wezentjes iets aan karakter ontbreekt. Wat dat betreft is het jammer dat de familiars niet meer terug te zien zijn. Real-time gevechten: een vloek of een zege?  Zoals gezegd strijd je samen met de Higgledies en twee reisgenoten tegen al het gespuis dat je op de wereldkaart tegenkomt. Bij grote afstanden schakelt de game over naar een wereldkaart waar je wezens op ziet rondlopen. Eenmaal in contact gekomen schakelt de game weer door naar een dome waarin je het gevecht voltooid. In sommige gebieden zie je de vijanden direct lopen en wordt er niet geschakeld naar een gevechtsscène. De eerste uren van de game gaan alle gevechten je zeer gemakkelijk af. Wezens die meer dan tien levels hoger zijn moet je niet aanvallen, want de game geeft geen enkele kans om dat te winnen. Je doet simpelweg te weinig schade aan daarvoor. Gevechten met vijanden van jouw niveau zijn een peulenschil en voorbij voordat je ‘u’ kunt zeggen. Dit blijft nagenoeg de gehele game standhouden, wat wel iets van de spanning wegneemt. Zonde, want het eerste deel had geen last van dit mankement. Of dat een offer is van het switchen naar een real-time gevechtssysteem is niet met zekerheid te zeggen, maar er zou een verband mee kunnen zijn. Audiovisueel? Top! Meeslepend? Nee! Wie de trailers al heeft gezien of Ni Nu Kuni II: Revenant Kingdom opstart, kan betovert raken door het audiovisuele spektakel. Het ziet er allemaal haarscherp en kleurrijk uit, wat erg uitnodigend overkomt. Je bent benieuwd wat voor nieuwe locaties er in de wereld te ontdekken zijn en wilt op onderzoek uitgaan. Er zou echter ook een motivatie moeten zijn omwille van de verhaallijn. Die motivatie is helaas gebrekkig. Dit heeft met name te maken met het feit dat (naar onze schatting) meer dan 80% van de dialogen niet is ingesproken. Het continu lezen van teksten houd je wel op de hoogte van het hoe en wat, maar het slurpt je niet op om je vervolgens nooit meer los te laten. Het gekuch, gekreun of gelach van het personage tijdens het lezen van een dialoog is niet voldoende, mede omdat je na een paar uur die geluidjes wel kent en behoefte hebt aan een stem die je aan de personages kunt koppelen. Natuurlijk is het inspreken van een JRPG veel werk en komt het in het genre weinig voor, maar het had de game zeker goed gedaan. Conclusie:  Ni No Kuni II: Revenant Kingdom had te kampen met hoge verwachtingen door het uitstekende eerste deel, en lijkt daar door designkeuzes niet aan te kunnen voldoen. Het inruilen van het turn-based gevechtssyteem en de familiairs roepen bij ons de nodige vraagtekens op, waarbij ook het ontbreken van voice-over werk de game niet ten goede komt. Daartegenover staat wel een (qua gameplay) diepgaand en audiovisueel spektakel dat je minstens tussen de dertig en veertig uur zal vermaken. Ni No Kuni II: Revenant Kingdom gaat de boeken in als een vermakelijk vervolg, maar niet een mijlpaal in het JRPG-genre.
14/04 12u15  Jeffrey Dean Morgan heeft flink wat sass in dit Rampage itemJeffrey Dean Morgan vertolkt een rol in Rampage, de nieuwste toevoeging aan de alsmaar groeiende lijst van films die op videogames geïnspireerd zijn. IGN bracht de acteur daarom naar hun studio en zette hem voor een camera. In drie minuten leest de oldtimer enkele van de comments die IGN-lezers geplaatst hebben over de film en reageert hij erop met een flinke dosis sass. Verwacht dus weinig serieuze antwoorden, maar wel enkele grappige inzichten in een acteur die in de Rampage-film speelt.
14/04 11u45  Kleren zijn een overbodige luxe in Brutal InventionsLees meer >
14/04 11u45  De prijs van ShineG Has Nightmares is een droomAls je net als ik gek bent op indie-titels, heb je allicht wel eens van ShineG gehoord. Elk deel in deze serie valt onder een ander genre, waardoor je als speler constant verrast wordt. Zo ook ShineG Has Nightmares, het vierde deel dat zojuist verschenen is. Ditmaal heeft ontwikkelaar GaluluGame ervoor gekozen om een roguelike te maken die sterk doet denken aan een van de bekendste indiegames: The Binding of Isaac. Of het spel net zo goed is, moet echter eerst blijken. Gelukkig is het niet duur om dit te doen, want om de release te vieren is de toch al schappelijke prijs van € 1,99 verlaagd naar € 1,49. Die 25% korting krijg je wel enkel maar tot 20 april en enkel hier.
14/04 11u30  Sterven is zo slecht nog niet in Conan: ExilesSterven is over het algemeen het slechtst denkbare scenario, zowel in videogames als in het echte leven. In Conan: Exiles is het leven echter zó zwaar, dat je dood soms beter af zou zijn. Ondanks dat is de game aardig levendig sinds het vorig jaar januari in Early Access ging. Daar komt echter spoedig een einde aan. Komende maand, op 8 mei, gaat de game namelijk uit Early Access en krijgt het een full release. En om die kracht bij te zetten komt Funcom nog een keer met een imposante trailer.
1


Zoeken


Weer & Verkeer



Verkeerscentrum >
Flitsers >

Meest gelezen

5x Keer terug naar WWII met de screenshots van Post Scriptum: The Bloody Seventh21/04 10u00 - Gamequarter.be: Lees meer >
4x Hier zijn elf weetjes over Frostpunk18/04 14u45 - Gamequarter.be: Binnen nu en een week verschijnt Frostpunk, een nieuwe surivival en management game van de ontwikkelaar achter het bejubelde This War of Mine. Voor het zover is wil 11 Bit Studios echter nog even met ons babbelen. Het bedrijf heeft daarom eerder getoonde beelden gepakt en neemt die nu samen met ons door om sommige stukken van wat extra context te voorzien. Zo wordt nog maar eens benadrukt dat je keuzes (onverwachte) gevolgen kunnen hebben, dat je soms risico's moet nemen om verder te komen en dat je soms hard moet zijn, zelfs als je volk je daardoor niet mag. Voor de andere acht weetjes moet je echter gewoon zelf kijken.
2x Oh...Sir! The Hollywood Roast komt naar consoles18/04 07u30 - Gamequarter.be: Oh...Sir! The Hollywood Roast, het vervolg op internethit Oh...Sir! The Insult Simulator, komt volgende maand naar de PlayStation 4 en Xbox One. Dat maakt Vile Monarch, de ontwikkelaar van de game, bekend op diens persportaal. Een exacte releasedate wordt niet genoemd, maar tussen neus en lippen door wordt er gehint naar een release in het begin van de maand. Zodra hier meer duidelijkheid over is, hoor je het echter van ons!
1x Ni No Kuni II: Revenant Kingdom14/04 13u30 - Gamequarter.be: Voortborduren op een succesvolle formule is iets wat niet veel ontwikkelaars onbekend is. Denk aan games als Far Cry, Grand Theft Auto en Assassin’s Creed. Iets dat goed is, heeft misschien ook niet altijd grote veranderingen nodig. Uiteraard moeten er subtiele aanpassingen worden gedaan om de game weer wat aantrekkelijker te maken, maar het wiel hoeft niet telkens opnieuw uitgevonden te worden. Ontwikkelaar Level-5 is het daar duidelijk niet mee eens en gooide het voor Ni Nu Kuni 2: Revenant Kingdom lekker over een andere boeg. Het is alweer vijf jaar geleden dat Ni No Kuni: Wrath of the White Witch vanuit het niets vele harten wist te veroveren. De JRPG wist wegens het audiovisuele spektakel en de pokémon-achtige ‘familiars’ hoge ogen te gooien, iets wat niet veel mensen van tevoren hadden zien aankomen. Met de verzamelde faam was het natuurlijk makkelijk te verwachten dat Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom hetzelfde kunstje zou doen, maar zoals de inleiding al vertelde gaat die vlieger niet op. De schattige familiars werden zonder pardon aan de kant geschoven en turn-based combat werd de das om gedaan. Tijd voor een hele frisse wind. Geen Oliver, maar Evan de adellijke Waar in het eerste deel Oliver nog de lakens uitdeelde, is het nu aan Evan Pettiwhisker om de wereld van het kwaad te bevrijden. Evan heeft blauw bloed door de aderen stromen, maar zijn vader wordt vermoord en zijn koninkrijk ontnomen. Daarom besluit Evan met Roland (een president die van de ‘echte’ wereld naar Ding Dong Dell wordt geteleporteerd) een eigen koninkrijk te stichten. Dit koninkrijk heeft inwoners nodig en moet onderhouden worden. Hierin vind je één van de nieuwe features van Ni No Kuni terug. Er komen namelijk wat managementvaardigheden kijken bij het runnen van een koninkrijk. Wat moeten gebouwen ontwikkelen en produceren? En wie past het beste bij welke baan? Je struint de wereld af naar waardige bewoners die bepaalde kwaliteiten hebben, zoals het ontwikkelen van spreuken en het koken van de meest verrukkelijke gerechten. Deze overtuig je middels side-quests om naar jouw koninkrijk af te reizen om daar de rest van hun dagen te slijten. Het opbouwen van het koninkrijk is geen diepgaande bedoening, maar wel leuk om af en toe mee te rommelen. Naast het afstruinen van de wereld op zoek naar inwoners, is er ook gedacht aan compagnons in gevechten. De familiars mogen dan niet meer van de partij zijn, maar de zogeheten ‘Higgledies’ doen daarmee hun intrede. Deze kleurrijke wezentjes ondersteunen je tijdens gevechten en kunnen, eenmaal goed ontwikkelt, zeker een bijdrage leveren in jouw gevechten. De charme van de familiars wordt echter niet geëvenaard, omdat het de wezentjes iets aan karakter ontbreekt. Wat dat betreft is het jammer dat de familiars niet meer terug te zien zijn. Real-time gevechten: een vloek of een zege?  Zoals gezegd strijd je samen met de Higgledies en twee reisgenoten tegen al het gespuis dat je op de wereldkaart tegenkomt. Bij grote afstanden schakelt de game over naar een wereldkaart waar je wezens op ziet rondlopen. Eenmaal in contact gekomen schakelt de game weer door naar een dome waarin je het gevecht voltooid. In sommige gebieden zie je de vijanden direct lopen en wordt er niet geschakeld naar een gevechtsscène. De eerste uren van de game gaan alle gevechten je zeer gemakkelijk af. Wezens die meer dan tien levels hoger zijn moet je niet aanvallen, want de game geeft geen enkele kans om dat te winnen. Je doet simpelweg te weinig schade aan daarvoor. Gevechten met vijanden van jouw niveau zijn een peulenschil en voorbij voordat je ‘u’ kunt zeggen. Dit blijft nagenoeg de gehele game standhouden, wat wel iets van de spanning wegneemt. Zonde, want het eerste deel had geen last van dit mankement. Of dat een offer is van het switchen naar een real-time gevechtssysteem is niet met zekerheid te zeggen, maar er zou een verband mee kunnen zijn. Audiovisueel? Top! Meeslepend? Nee! Wie de trailers al heeft gezien of Ni Nu Kuni II: Revenant Kingdom opstart, kan betovert raken door het audiovisuele spektakel. Het ziet er allemaal haarscherp en kleurrijk uit, wat erg uitnodigend overkomt. Je bent benieuwd wat voor nieuwe locaties er in de wereld te ontdekken zijn en wilt op onderzoek uitgaan. Er zou echter ook een motivatie moeten zijn omwille van de verhaallijn. Die motivatie is helaas gebrekkig. Dit heeft met name te maken met het feit dat (naar onze schatting) meer dan 80% van de dialogen niet is ingesproken. Het continu lezen van teksten houd je wel op de hoogte van het hoe en wat, maar het slurpt je niet op om je vervolgens nooit meer los te laten. Het gekuch, gekreun of gelach van het personage tijdens het lezen van een dialoog is niet voldoende, mede omdat je na een paar uur die geluidjes wel kent en behoefte hebt aan een stem die je aan de personages kunt koppelen. Natuurlijk is het inspreken van een JRPG veel werk en komt het in het genre weinig voor, maar het had de game zeker goed gedaan. Conclusie:  Ni No Kuni II: Revenant Kingdom had te kampen met hoge verwachtingen door het uitstekende eerste deel, en lijkt daar door designkeuzes niet aan te kunnen voldoen. Het inruilen van het turn-based gevechtssyteem en de familiairs roepen bij ons de nodige vraagtekens op, waarbij ook het ontbreken van voice-over werk de game niet ten goede komt. Daartegenover staat wel een (qua gameplay) diepgaand en audiovisueel spektakel dat je minstens tussen de dertig en veertig uur zal vermaken. Ni No Kuni II: Revenant Kingdom gaat de boeken in als een vermakelijk vervolg, maar niet een mijlpaal in het JRPG-genre.
1x PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt een tijdelijk event dat ons wel heel bekend voorkomt14/04 14u00 - Gamequarter.be: Gamers die nu PlayerUnknown's Battlegrounds opstarten, zullen een nieuwe mode genaamd War zien, die tijdelijk in de game is geïmplementeerd en tot maandagnacht vier uur te spelen is. De trailer die dit event begeleid kun je hieronder vinden en leert ons samen met de omschrijving dat spelers voor de eerste keer in PUBG kunnen gaan respawnen. In War zijn het namelijk niet honderd spelers die het tegen elkaar opnemen, maar drie teams van tien spelers die vechten om wie het tweehonderd punten scoort. Het is dus feitelijk niets anders dan het klassieke team deatchmatch.
1x Shiny Pokémon verschijnen in Pokémon: GO field research16/04 00u15 - Gamequarter.be: In een poging om Pokémon: GO nieuw leven in te blazen, introduceerde ontwikkelaar Niantic recent een nieuw element in de game: Research. Hierin moet je taken volbrengen om voorwerpen, Stardust en random encounters met Pokémon te verdienen. En naar het schijnt kunnen dit ook Shiny-varianten zijn. Een Redditor genaamd Ruthvyn rapporteerde afgelopen week dat hij als beloning voor het volbrengen van de vang tien Pokémon-opdracht een random encounter met Magikarp kreeg. Deze Magikarp was echter niet de reguliere rode variant, maar de felbegeerde gouden versie. Op dit moment was het nog niet bekend dat Pokémon die verschijnen via Field Research ook een andere kleur konden hebben, wat Ruthvyn ertoe aanzette om dat wereldkundig te maken. En zoals je kon verwachten gingen mensen hierna experimenteren. Gebleken is dat eens een Pokémon shiny is tijdens een random encounter, hij dit ook blijft. Mocht je dus geen Pokéballs meer hebben en daardoor de encounter moeten ontvluchten, dan kun je hierna gewoon weer je gouden vis tegemoetzien als je nieuwe ballen hebt aangeschaft. Je vrienden hebben echter waarschijnlijk niet zoveel geluk. Andere Redditors, evenals vrienden van Ruthvyn, rapporteren namelijk dat hun beloning niet zo bijzonder was. Zelfs wanneer de spelers de opdracht via dezelfde Pokéstop krijgen en het op dezelfde dag volbrengen, krijgen ze niet dezelfde beloning. Net zoals het vinden van echt goud is dus een hoop geluk vereist om de felbegeerde vis aan je verzameling toe te kunnen voegen.
1x Je bent nergens veilig in LifeZ: Survival16/04 12u30 - Gamequarter.be: Lees meer >
1x The Spatials: Galactology verlaat Early Access19/04 08u00 - Gamequarter.be: Na ruim twee jaar aan de weg te hebben getimmerd in Early Access heeft ontwikkelaar Weird and Wry besloten dat hun game een punt bereikt heeft waar ze zich comfortabel bij voelen. Hun geesteskindje, The Spatials: Galactology, heeft daarom een full release gekregen. Early Access wordt vaak gebruikt als een soort betaalde beta build, waarin vooral nog kleine wijzigingen worden gedaan. Die vlieger gaat in dit geval echter niet op. Weird and Wry heeft namelijk talloze toevoegingen aan de game gedaan sinds de Early Access launch, waaronder: Colony stations built on planets Building system based on rooms with separate flooring and walls New room styles Combine any floor tiles together with a range of colors New objects to furnish the station, both decorative and functional New space flight system based on wormholes Ship construction Civilizations also have ships and use them to visit you New civilizations (Chuchus, Cucurbians and Meductians) Per-factory order queues Global mode for factory production based on stock levels Per-job per-officer job priorities Class system with task-based learning and progression and a new set of skills Private property and rooms for your officers – and demands related to class Equippable items for your officers, make them more powerful with better loot Security system with item progression, shields turrets and security doors Events and disasters, spies, monsters, and VIPs can come visit your station Disease system with healthcare and hospitals Hotel system Visitor archetypes with different needs and expectations Redesigned research system and UI Redesigned staff screen Door filters Room-level aesthetic score and noise levels, which can affect vital tasks Large optimizations and performance enhancements Support for languages with custom fonts Built-in support for Chinese, Korean, German, French, Spanish, Turkish and Russian Ondanks dit belooft het bedrijf dat de game nog meer content gaat krijgen, die fans in de beta-versie kunnen testen als ze dat willen.
0x Sterven is zo slecht nog niet in Conan: Exiles14/04 11u30 - Gamequarter.be: Sterven is over het algemeen het slechtst denkbare scenario, zowel in videogames als in het echte leven. In Conan: Exiles is het leven echter zó zwaar, dat je dood soms beter af zou zijn. Ondanks dat is de game aardig levendig sinds het vorig jaar januari in Early Access ging. Daar komt echter spoedig een einde aan. Komende maand, op 8 mei, gaat de game namelijk uit Early Access en krijgt het een full release. En om die kracht bij te zetten komt Funcom nog een keer met een imposante trailer.
0x De prijs van ShineG Has Nightmares is een droom14/04 11u45 - Gamequarter.be: Als je net als ik gek bent op indie-titels, heb je allicht wel eens van ShineG gehoord. Elk deel in deze serie valt onder een ander genre, waardoor je als speler constant verrast wordt. Zo ook ShineG Has Nightmares, het vierde deel dat zojuist verschenen is. Ditmaal heeft ontwikkelaar GaluluGame ervoor gekozen om een roguelike te maken die sterk doet denken aan een van de bekendste indiegames: The Binding of Isaac. Of het spel net zo goed is, moet echter eerst blijken. Gelukkig is het niet duur om dit te doen, want om de release te vieren is de toch al schappelijke prijs van € 1,99 verlaagd naar € 1,49. Die 25% korting krijg je wel enkel maar tot 20 april en enkel hier.

Statistieken

Artikels:
33115
Gelezen:
18265
Aantal lezers nu:
51






Contact  - Sitemap  - RSS  - Twitter  - Disclaimer   Hoofdpunten.be © 2005-2018 Naar boven